Wednesday 4 September 2013

Red Pomegranate Lotion Review


Pomegranate atau delima, bukan saja baik untuk dimakan, malah khasiatnya juga dapat membantu mencantikkan kulit tak kira lah samada dimakan terus, ataupun dijadikan sebagai produk kecantikan. Untuk entry kali ni, Sya nak buat review sikit tentang produk Red Pomegranate Lotion.



자미안 / Jamian ialah jenama bagi produk kecantikan daripada Korea Selatan. Memandangkan Sya ni memang suka dengan barangan daripada sana, dapat tahu je tentang produk ni terus buat survey dekat Google. Antaranya harga, barangan tiruan, dan juga kesan terhadap kulit. Lepas puas hati buat survey tu, sya pun cari  dekat page Facebook yang menjual produk ni dengan harga berpatutan, tapi Original.

Kalau dah beli tapi takut-takut bukan original, jangan terus apply pada wajah. Takut tak sesuai.
Sebaiknya kalau nak uji kesesuaian produk kecantikan, uji pada belakang telinga. Sekiranya terdapat tanda-tanda gatal pada bahagian tersebut, elakkan daripada diguna. Produk tersebut mungkin tak sesuai untuk korang.

Selepas 6 bulan gunakan produk ni iaitu losyen & clenser, alhamdulillah kulit Sya menerima produk ini dengan baik. Takde kesan sampingan untuk kulit sya, malah melembabkan! Losyen ni boleh juga guna dekat bahagian muka, tapi kalau tak nak pun takpe sebab produk ni boleh digunakan pada 1 badan.

Setiap kali keluar rumah, benda wajib yang sya akan apply ke wajah adalah losyen Red Pomegranate ni. Selain mencerahkan, lotion ni juga ada efek glossy pada wajah / tubuh. Memang terbaik!

Sekarang ni dah keluar produk yang baru, masih lagi berasaskan pomegranate, tapi ditambah dengan kebaikan SPF 50 untuk packaging baru. Sya guna yang lama, so Sya tak pasti losyen ni ada SPF ataupun tak memandangkan pada packaging lama produk ni tak dinyatakan berapa SPF nya.


Apa yang belakang botol cakap


성분살면 / Live components

석류 프레쉬 화이트닝 클렌징 / Fresh Pomegranate Whitening Cleansing

RED POMEGRANATE
FRESH NUTRITION SERIES

Red pomegranate fresh nutrition facial milk

Remove obstacles for beauty to return you the fresh skin

한국산 원료, 자연 석류 추출액,100% 후지산 순수한 미네랄 워터, oligoccanc , 풍부한 광물질 등 / Korean raw materials, natural pomegranate extract, 100% pure mineral water from Mount Fuji, oligoccanc, including abundant mineral.

Dekat bahagian bawah dia pulak cara penggunaan je.. (padahal malas nak taip hangul)


Review Sya


Apa yang BEST :

  • Losyen Red Pomegranate ni boleh jadi pelembab yang bagus untuk kulit.
  • Tahan lama.
  • Bagus untuk kulit kering (tapi jangan sapu banyak sgt)
  • Tiada bau yang tak menyenangkan.
  • Buat muka jadi glow.
  • Boleh sapu 1 badan!
  • Kalis air. Kalau nak pergi mandi manda boleh la gunakan losyen ni. Tapi jangan menyental kulit pula.
  • Selain mencantikkan daripada luaran, losyen ni dapat merawat kulit juga.
  • Gunakan sikit sahaja, efek cerah dah boleh kelihatan. Jimat!

Apa yang KURANG BEST :

  • Kulit berminyak disarankan tempek bedak sikit supaya tak bercapuk pada muka bila minyak naik kat muka.
  • No coverage at all. Yang ada parut-parut jerawat tu tetap kena guna concealer untuk tutup parut atau dark spot kat wajah.
  • Terlalu putih & tak sesuai untuk kulit yang terlalu gelap. Kalau nak guna juga boleh, tapi make sure sapu 1 badan! Baru boleh nampak natural.
  • Produk ni dah banyak sangat tiruan di luar sana. Nak beli kena check betul-betul!
  • Losyen ni cepat menyerap, pekat & susah nak blend. Kalau boleh masa nak apply pada wajah atau tubuh badan sapu dekat tempat yang terang. Sebaiknya bawah cahaya matahari. Halakan wajah menghadap cahaya matahari dan sapu sambil tengok cermin.

Cara Menggunakan:

Untuk kesan terbaik pada wajah, elakkan daripada sapu losyen tu sebab losyen ni cepat menyerap pada kulit. Sebaiknya buat titik pada dahi, hidung, kedua belah pipi dan dagu & tempekkan pada wajah menggunakan jari yang bersih. Kalau perlu tambah, tambah sedikit  & jika terlebih tekapkan dengan tisu muka pada bahagian yang terlebih losyen. 

Beri tumpuan pada bawah mata, kelopak mata & bawah dagu kerana tempat-tempat ni selalunya tak kena dengan losyen tu, jadi kena la tambah sikit atau ratakan lagi untuk nampak natural. Pastikan bawah cahaya matahari.!



Untuk gambar kat atas ni, Sya gunakan sedikit losyen Red Pomegranate dekat bahagian muka sahaja. Gambar belah kiri boleh nampak kesan glow yang natural pada wajah.

Kat Mana Sya Dapat?

Sebenarnya banyak lagi produk Red Pomegranate ni dijual dekat page facebook, tapi yang Sya beli daripada link kat atas ni la. Tak salah kalau was-was, cuba tanya penjual betul ke produk ni original dan macam mana nak tahu produk ni original. Sebagai pengguna kita ada hak kan!


Hope it helps! ◕‿↼

1 comments:

Unknown said...

red pome asli memang banyak manfaat nya untuk lebih detailnya hub: 08170434792 bb: 32795A4C wa: 08994310399 untuk lebih mudahnya
RED POME ASLI

Post a Comment

Powered by Blogger.
Pink Bow Tie

© 2011 Sya Hamdan, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena